Sporo osób nie wie o istnieniu MediaRecorder API – a umożliwia ono nagrywanie z poziomu przeglądarki internetowej. Warto znać to API na wypadek, gdy będziesz potrzebować zaimplementować np wysyłanie wiadomości głosowych czy wideo – możliwość stworzenia nagrania bezpośrednio z aplikacji może być uznana za wartościową funkcjonalność.
W tym wpisie sprawdzimy jak nagrać wideo z trzech źródeł:
Kamera internetowa
Pulpit użytkownika
Canvas
Użycie MediaRecorder
Jak działa MediaRecorder API?
Konstruktor MediaRecorder przyjmuje jako pierwszy parametr stream który ma zostać nagrany, jako drugi typ mime nagrania:
Trzy przyciski na górze ustawią odpowiednie źródło nagrania – a przyciski niżej umożliwią start/stop i pobranie.
Pobieranie streamu z kamery
Jeśli chcemy dostać się do streamu z urządzeń podłączonych do urządzenia, należy użyć metody getUserMedia – oczywiście tyczy się to również urządzeń wbudowanych.
W naszym przykładzie użytkownik może dokonać, za pomocą checkboxa, decyzji czy chce wybrać kamerę przednią („user”) czy tylną („environment”). Otwórz klikalny przykład (znajduje się dalej we wpisie) by przekonać się jak ten wybór działa:
Dodatkowo, na przeglądarkach opartych na Chromium, mamy dostęp do tego co do udostępniania wybrał użytkownik – tab przeglądarki, aplikacja lub cały pulpit. Informacja ta dostępna jest w polu displaySurface.
Pobieranie streamu z canvasa
W przykładzie canvasa skorzystamy z przykładu biblioteki Konva.js:
Zarówno MediaRecorder API jak i metody do urządzeń / udostępniania ekranu to tematy z którymi warto się zapoznać. Nagrywanie z poziomu aplikacji Web jest dziś proste, wspierane praktycznie wszędzie. A z dostępu do urządzeń korzysta coraz więcej aplikacji zapewniających łączność pomiędzy użytkownikami sieci.
Jeden komentarz do “MediaRecorder API – sprawdź jak nagrywać z poziomu Web!”
Jeden komentarz do “MediaRecorder API – sprawdź jak nagrywać z poziomu Web!”
Możliwość komentowania została wyłączona.